טיול בחצר האחורית (או: העכברונת והדב)

המסלולים האחרונים של שביל ישראל חייבו אותנו להשאיר את יעל בבית, עם הסבים. היא עמדה בגבורה בפרידה, הבינה שיצאנו ל”טיול קשה” ושזה לא משהו שהיא יכולה להשתתף בו. אבל היא גם חזרה ושאלה מתי נצא ל”טיול קל” ומתי נעשה פויקה. בשבת ניצלנו את השמש החמימה-ולא-חמה-מדי כדי לקחת אותה לטיול הקל המובטח. הצטרפו אלינו עוד כמה חברים, עם ילדים קטנים בגילאים שונים וביחד יצאנו לטיול ליד הבית, בנחל חלילים.

נחל חלילים, למי שלא מכיר, הוא טיול קצרצר וקליל. כל הסיפור כולו 3 ק”מ. הלכנו בניחותא לתוך הנחל, התמקמנו באחת המערות לפיקניק קטן, שיחקנו במערה וחזרנו כלעומת שבאנו (רגע לפני שכל הישוב מצטרף אלינו. היה יום יפה, כאמור). יעלי היתה בעננים. על גבה חגרה שלוקר, לראשה כובע וכל כולה נחישות.

יעל מטיילת

אם בבית יעל נצמדת לאמא, אז בטיול ברור שהמוביל הוא אבא ויעל נצמדה אליו מהשניה הראשונה. ביחד הם איתרו את סימון השבילים, מצאו חיפושיות וטיפסו במורד הסלעים הגדולים בנחל. הסלעים הנ”ל, אינם גדולים באמת. אבל מנקודת מבטה הכל נראה גדול ופרוע: הסלעים גדולים, הצמחיה גבוהה, הירידה תלולה וההליכה מסעירה מאד. כדי לתאר את ההרגשה, כינתה יעלי את עצמה “עכברונת” ואבא בהתאמה, היה “הדוב” והם צעדו באומץ במעלה ובמורד הנחל.

הטיול נגמר ועכשיו הגיע הזמן לפויקה המובטחת. הדוב אילתר מדורה על המנגל בגינה והעמדנו את התבשיל. אחרי 3.5 שעות (והרבה משחקים בחצר) זללנו קדרה לתפארת. יעל היתה קצת מופתעת לגלות שפויקה הוא שמו של הסיר ומכיל מצרכים יומיומיים וצפויים כמו ירקות, תפוחי אדמה ובשר. היא היתה משוכנעת שפויקה הוא שמו של מאכל אקזוטי מיוחד…

בשמונה בערב יעל היתה מותשת ומאושרת. "עכשיו אני כבר לא עכברונת, עכשיו אני שוב יעלי", היא צפצפה במיטה ונרדמה. הטיול הקל היה הצלחה. עכשיו ממשיכים לטיולים הקשים.